Jaha

Jaha
Jag har något att tillkännage, jag är en tjuv.
Vi tjuvar har en yrkesstolhet och ser oss som Internets ädla stråtrövare.
En gång i tiden bodde vi i borgar belägna i stora skogar som vi delade med vitbröstade fågelkvinnor,
efterblivna dockor och upproriska barn med scoutambitioner. Då och då kom fina herrskap genom vår skog och vi rånade
skiten ur dom.
Allt var frid och fröjd men så kom slutligen dagen då vi lämnade skogen för gott, det hela var förståss oundvikligt ( de rika barnen behövde rimligen utbildas i att det fanns nåt som hette skog och då högg man lämpligen ner träden för att få papper till läroböckerna)
Därför har vi numera vårt tillhåll på Internet, och de vitbröstade fågelkvinnorna och efterblivna dockorna lever och frodas i spammail och på porrsajter.
Men vi klagar inte, Internet har gjort det hela så mycket enklare att stjäla ,det är ju inte direkt nåt Frans Jägerskåp man behöver dyrka för att komma åt allt.
Alla bilder på den här bloggen har jag snott, jag skulle gärna sno sakerna på bilderna också men tror inte jag har förvaringsutrymme.
Musik snor jag daglig, dock är utbudet av rövarvisor tämligen bristfälligt, mycket beklagligt.
Hur ska fogdeknektarna kunna hindra oss nu?
Hade de tillämpat deras nuvarande taktik back in the good ol' forest days hade vi bara skrattat åt dom, jag inbillar mig att det kanske låtit så här:

- Lymlar! Försök inte stjäla våra ägodelar.
- Vad ska ni göra för att hindra oss?
Sällskapet funderar lite och svarar sedan:
- Har ni sett Star Wars filmerna?
Vi nickar, alla har vi ju försökt göra egna ljussablar av facklor (men vi fick aldrig till det rätta swooshet i dom)
- Då kanske ni känner till deflektorsköldar, vi har vår egen deflektorsköld och vi kallar den Copyright.
Vi trotsar deras deflektorsköld (som uppenbarligen inte är funktionsduglig) och snor allt de har.

Men det var egentligen inte det här jag tänkte skriva om, min intention var att avslöja den hemliga datorspelkonspirationen.
Till herrskapet har jag ett meddelande: Beware, Datorspelsföretagen vill stjäla era barn!



Som bekant går datorspelsutvecklingen väldigt fort, datorspelen blir alltmer avancerade både spelmässigt och grafiskt.
Ställ dig själv frågan: hur realistiskt kan ett datorspel bli?
Jag ska ge dig svaret utan att du behöver googla efter det,  i framtiden
utspelas  inte "datorspelen" i en dator utan i verkligheten.
Från början var tanken att Virtual Reality-hjälmar så småningom skulle konkurrera ut det traditionella skärmgloendet
,men det blev aldrig någon hit och speltillverkarna bytte taktik (med tanke på hur svårt det är att få människor att bära cykelhjälm var projektet dömt att misslyckas, hjälmar är ett känsligt ämne)
När de första datorspelen kom var människor inte så kräsna gällande grafiken, många var de människor som spelade Pong och tänkte: holy shit, de där paddlarna liknar verkligen pingisracket!
När Mortal Kombat kom blev det rabalder då många trodde att datorspelstillverkarna verkligen spärrat in verkliga förkrympta människor i spelet, att spelfigurerna blödde vid skada var ett säkert bevis för att de var av kött och blod.
Dagens spelare ställer högre krav på den grafiska upplevelsen och det finns inga tecken på att de kommer bli fullständigt nöjda. Hur ska speltillverkarna klara av leva upp till spelarnas stenhårda krav när allt ständigt måste förbättras, inte ens en japan vill sitta och 3-d modellera miljarder unika grässtrån inför framtidens golfspel.
I framtiden kommer därför speltillverkarna använda människor i sina spel och spelplanen kommer vara gator och torg i det verkliga livet. Att skaffa fram karaktärer till alla spel är svårt, att betala skäliga Koopa Troopa löner till alla människor som krävs i spelen är inte möjligt, därför rekryterar man nu obetald arbetskraft över internet -och den arbetskraften,kära herrskapsfolk, är era barn.
Man har dragit fram ett gammalt effektivt militärtrick ur skjortärmen för att hjärntvätta människor, nämligen att beröva människor deras sömn.
Tror ni det är en slump att hängivna datorspelare injicerar Jolt-Cola?
Självfallet inte, detta är en produkt lanserad av spelföretagen i syfte att hålla datorspelare vakna långa perioder och därmed göra dessa lättare mottagliga för hjärntvätt.
Tror ni det är en slump att människor i alla åldrar hänger sig åt World of Warcraft?
Självfallet inte, detta är en produkt framtagen i sammarbete med Scientologerna i syfte att övertyga spelarna om att
de måste ägna all sin tid åt spelet för att komma upp till en högre level.
När det slutligen är fullständigt hjärntvättade kommer sanningen att avslöjas, vilken karaktär de ska gestalta i framtidens datorspel och ingen kommer att ifrågasätta det.



Herrskapsfolk, söv er barn istället för att låta dessa galningar irra runt i fantasivärldar på Internet.
Personligen har jag inget emot att man stjäl barn, jag vill dock kunna fortsätta leka Paperboy i framtiden utan att
riskera köra omkull med cykeln för att jag råkat sladda på nåt Pacman-spökes kaftan.
Söv era barn!




Kommentarer
Postat av: Maria

Kolla min blogg där är du!

2009-05-14 @ 21:33:31
URL: http://fotourval.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0