Jaha.

Jaha.
Det är fascinerande hur den mänskliga associationsförmågan funkar.
Jag hade precis ätit och när jag la mig ner för att låta metabolismen gör sitt blev jag varse en underlig lukt.
 Det tog inte lång tid innan jag förstod att tio små svettiga utväxter på mina fötter var orsak till lukten.
Sen hände något märkligt, helt plötsligt kom jag till insikt i hur vi löser några av de stora världsproblemen.
 Hur gick detta till?
Jag gick igenom hela tankjedjan:

* tår
* ost
* möss
 * öra
* superkrafter
 * lösning på världsproblemen

Tåsvett har en märklig förmåga att doftmässigt påminna om ost ibland (man undrar ju var mjölken kommer ifrån egentligen, genom spenar eller via kotår? (eller klövar som lekmännen säger).
Möss har ost som husmanskost och när möss inte är upptagna med att göra det möss brukar göra (vad de nu gör?, jag tycker att nu när digerdöden gjort sitt är mössens arbetsuppgift ganska ospecificerad) antar jag att de kurar ihop sig någonstans och sörjer sina artfränder som har obetald tjänst på laboratorier.
Ingen kan ha undgått bilden på musen med ett öra på ryggen.

(bildsökning mouse -i hear something on my back)


Varför forskarna valde att odla fram något så fantasilöst som ett öra har jag ingen aning om, men mer kan man väl inte begära av ett släkte som härstammar från studenter som räknade algebra när vi andra dödliga lärde oss decimalsystemet via folköl (3,5).
 Hade jag varit forskare hade jag satsat på att realisera Supermouse.
En googlesökning visar dock att det finns forskare som tänkt (eller snarare, det bara blev så) i samma banor -supermössen är ett faktum. Detta kännetecknar en mus med superkrafter:

* Modded mouse can run non-stop for five hours
* Lives longer, has more sex, doesn't get fat
 * Supermouse is also "very aggressive"



Jag antar att hemligheten bakom formulan är någon sorts amfetaminbaserad c-vitaminslösning.
Vad har mössen gjort för att förtjäna superkrafter? (minns ingen digerdöden längre?)
Varför börjar vi inte med omfattande försök på människor istället?
 För ett tag sedan läste jag att i framtiden är det troligt att vi kommer äta syntetiskt odlat kött, så kallat vitro-kött, så adjöken med faluröda ladugårdar och tjenixen bioreaktorer.
 Min idé går ut på att vi slår fyra flugor i en smäll, bostadsbrist,fetma,svält och energiförsörjning.
Istället för att bygga bioreaktorer bygger vi bostäder.
 Istället för att odla kött i bioreaktorer ger vi uppdraget till människor som har erfarenhet av kött i överflöd, tjockisar, de har redan vana att bära runt på ett överskott så om vi kan odla några extra pannbiffar på varje tjockis är svälten snart ett minne blott.
Ger vi dessutom tjockisarna lite av supermusformulan har vi elförsörjningen säkrad genom att vare tjockis kompenserar sitt ökade behov av yta genom att varje dag i fem timmar cykla motionscykel vilket alstrar massor av elektricitet enligt dynamoprincipen. Ingen far illa av detta, tjockisarna kommer tack vare supermusformulan inte ens vara flåsiga efter fem timmars konstant trampande.
 Mössen kan återgå till att vara möss, och göra vad det nu är dom gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0